HARMONOGRAM I ZASADY REKRUTACJI DO I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO
im. Kazimierza Brodzińskiego w Tarnowie na rok szkolny 2022/2023
I. Terminy w postępowaniu rekrutacyjnym w roku szkolnym 2022/2023
16 maja 2022 r. - 20 czerwca 2022 r. - termin w postępowaniu rekrutacyjnym
27 lipca 2022 r. - 03 sierpnia 2022 r. - termin w postępowaniu uzupełniającym
Złożenie wniosku, w tym zmiana wniosku o przyjęcie do szkoły wraz z dokumentami (podpisanego przez co najmniej jednego rodzica/prawnego opiekuna).
Kandydaci mogą składać dokumenty w Sekretariacie Uczniowskim I LO w godzinach pracy szkoły.
24 czerwca 2022 r. - 12 lipca 2022 r. - termin w postępowaniu rekrutacyjnym
Uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły o świadectwo ukończenia szkoły podstawowej i o zaświadczenie o wyniku egzaminu ósmoklasisty oraz złożenie nowego wniosku, w tym zmiana przez kandydata wniosku o przyjęcie, z uwagi na zamianę szkół do których kandyduje.
Kandydaci dostarczają oryginały lub potwierdzone przez dyrektora szkoły podstawowej kopie świadectwa ukończenia szkoły podstawowej, zaświadczenia o wyniku egzaminu ósmoklasisty a także ewentualne zaświadczenia o uzyskaniu tytułu laureata lub finalisty konkursów przedmiotowych.
19 lipca 2022 r. do godz. 12:00 - termin w postępowaniu rekrutacyjnym
9 sierpnia 2022 r. do godz. 12:00 - termin w postępowaniu uzupełniającym
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych.
Wynik postępwania rekrutacyjnego można sprawdzić w systemie rekrutacyjnym oraz na listach w ILO.
do 25 lipca 2022 r. - termin w postępowaniu rekrutacyjnym
do 17 sierpnia 2022 r. - termin w postępowaniu uzupełniającym
Potwierdzenie woli przyjęcia do szkoły, do której kandydat został zakwalifikowany.
W celu potwierdzenia woli podjęcia nauki w I Liceum Ogólnokształcącym im. Kazimierza Brodzińskiego w Tarnowie należy dostarczyć:
- oryginał świadectwa ukończenia szkoły podstawowej (o ile nie został wcześniej złożony)
- oryginał zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty (o ile nie został wcześniej złożony)
- oryginały zaświadczeń o uzyskaniu tytułu laureata lub finalisty konkursów przedmiotowych (o ile nie zostały wcześniej złożone).
Dodatkowo kandydat składa dwie podpisane fotografie oraz kwestionariusz osobowy.
26 lipca 2022 r. do godz. 12:00 - termin w postępowaniu rekrutacyjnym
18 sierpnia 2022 r. do godz. 12:00 - termin w postępowaniu uzupełniającym
Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.
Wynik postępowania rekrutacyjnego można sprawdzić w systemie rekrutacyjnym oraz na listach w ILO.
do 29 lipca 2022 r. - termin w postępowaniu rekrutacyjnym
do 22 sierpnia 2022 r. - termin w postępowaniu uzupełniającym
Wystąpienie do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia.
do 3 dni od dnia wystąpienia o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia
Sporządzenie przez komisję rekrutacyjną uzasadnienia odmowy przyjęcia.
do 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia odmowy przyjęcia
Wniesienie do dyrektora szkoły odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.
do 3 dni od dnia złożenia odwołania do dyrektora szkoły
Rozpatrzenie przez dyrektora odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.
II. Informacje ogólne o postępowaniu rekrutacyjnym
1. Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych prowadzona jest elektronicznie - https://malopolska.edu.com.pl/
2. Każdy kandydat może wybrać maksymalnie 3 szkoły ponadpodstawowe.3. W obrębie jednej szkoły kandydat może wybrać dowolną ilość oddziałów.
3. Jako szkołę pierwszego wyboru należy wybrać tę do której kandydat najbardziej chce zostać przyjęty.
4. O przyjęciu do klasy pierwszej w roku szkolnym 2022/2023 decyduje łączna liczba punktów uzyskanych z następujących elementów:
a. procentowego wyniku egzaminu ósmoklasisty przeliczonego na punkty:
- z języka polskiego pomnożonego przez 0,35,
- z matematyki pomnożonego przez 0,35,
- z języka obcego nowożytnego pomnożonego przez 0,3;
b. sumy punktów pochodzących z przeliczenia ocen na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej z czterech przedmiotów (wyszczególnionych w ofercie edukacyjnej) według poniższych zasad:
- celujący - 18 punktów,
- bardzo dobry - 17 punktów,
- dobry - 14 punktów,
- dostateczny - 8 punktów,
- dopuszczający - 2 punkty;
c. osiągnięć ucznia:
- ukończenie szkoły podstawowej z wyróżnieniem (7 punktów),
- szczególne osiągnięcia ucznia wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej (maksymalnie 18 punktów),
- aktywność społeczna (maksymalnie 3 punkty).
III. Informacje szczegółowe o postępowaniu rekrutacyjnym
Zarządzenie nr 21/22 Małopolskiego Kuratora Oświaty z dnia 25 lutego 2022 r.
Zarządzenie nr 6/22 Małopolskiego Kuratora Oświaty z dnia 26 stycznia 2022 r.
IV. Uwagi
Podczas składania dokumentacji wymaganej do potweirdzenia woli podjęcia nauki w I Liceum Ogólnokształcącym im. Kazimierza Brodzińskiego w Tarnowie wymaganej prawem (oryginał świadectwa ukończenia szkoły podstawowej, oryginał zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty, oryginały zaświadczeń o uzyskaniu tytułu laureata lub finalisty konkursów przedmiotowych) dodatkowo kandydat składa dwie podpisane fotografie oraz kwestionariusz osobowy.
Kandydaci spełniający jedno lub więcej z kryteriów opisanych w art. 20c ust. 2 Ustawy o systemie oświaty, mają obowiązek dostarczyć wraz z wnioskiem (podaniem) następujące dokumenty, w przypadku:
- wielodzietności rodziny kandydata - OŚWIADCZENIE o wielodzietności rodziny kandydata,
- niepełnosprawności kandydata, niepełnosprawności jednego z rodziców kandydata lub niepełnosprawności obojga rodziców kandydata czy też niepełnosprawności rodzeństwa kandydata - orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczeniem o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczeniem równoważnym w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z późn. zm.),
- objęcia kandydata pieczą zastępczą - dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2013 r. poz. 135, ze zm.),
- samotnego wychowywania kandydata w rodzinie - OŚWIADCZENIE o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem.
Dokumenty, takie jak orzeczenia o niepełnosprawności, prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu czy dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą, są składane w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego odpisu lub wyciągu z dokumentu, mogą być składane także w postaci kopii poświadczanej za zgodność z oryginałem przez szkołę pierwszego wyboru kandydata.